Hodnotenie výučby za zimný semester akademického roka 2021/2022

    V zmysle vysokoškolského zákona a smernice dekana FF KU sa na konci výučbovej časti zimného semestra uskutočnilo tradičné vnútorné hodnotenie výučby zo strany študentov.
    Hodnotenie výučby za zimný semester akademického roka 2021/2022

    Hodnotenie zimného semestra prebehlo formou online dotazníka, ktorý obsahoval 14 otázok. Študenti mohli hodnotiť 226 ponúkaných predmetov a fakulta tak získala spolu 589 vyplnených dotazníkov (nárast o 34 vyplnených dotazníkov oproti hodnoteniu zo zimného semestra 2020/2021) , v ktorých sa študenti vyjadrili k 139 predmetom (nárast o 24) a 60 vyučujúcim (pokles o 7 vyučujúcich).

    Študenti u vyučujúcich jednotlivých predmetov vysoko hodnotili (hodnotenie bolo v škále výborne – chválitebne – dobre – dostatočne – nedostatočne) odbornosť (96 % výborne alebo chválitebne; t. j. nárast o 2 % oproti zimnému semestru 2020/2021), pripravenosť na vyučovanie (94 %; t. j. nárast o 1 %), použité metódy štúdia (88 %; bez zmeny) a komunikáciu (88 %; pokles o 2 %). Ako najmenej silná stránka vyučujúcich bola hodnotená schopnosť motivovať pre štúdium (82 %; pokles o 3 %).

    Zo zistení taktiež vyplýva, že niektoré predmety zimného semestra majú vyšší počet neodučených hodín. Pokiaľ ide o kritické vyjadrenia na adresu vybraných hodnotených predmetov, študenti spomínajú také záležitosti ako nedochvíľnosť vyučujúceho, odbočovanie od témy, nedostatočné využívanie informačných technológií či nedostatočné zabezpečenie podkladov cez LMS Moodle , resp. navrhujú navýšiť časovú dotáciu vybraných predmetov. So závermi, pozitívnymi ale aj kritickými hodnoteniami, sa podrobne zaoberal dekan a vedenie FF KU. Následne bude výsledná správa z hodnotenia aj s kritickými pripomienkami predmetom diskusie na Kolégiu dekana FF KU a Študentskom kolégiu dekana FF KU.

    Na záver tiež treba uviesť nasledovné. Fakulta eviduje pomerne vysoký počet vyplnených dotazníkov, avšak veľká časť hodnotených záznamov je iba z jednej katedry, z katedry psychológie. Veľká časť hodnotených predmetov má hodnotenie len od jedného alebo malého počtu študentov, čo problematizuje robiť všeobecné závery ohľadom jednotlivých predmetov a vyučujúcich. Preto prosíme študentov, aby v čo najväčšej miere využívali možnosť zapojiť sa do takéhoto hodnotenia. Ďalšie hodnotenie nás čaká na záver výučbovej časti letného semestra 2021/2022.

    Všetkým študentom, ktorí sa hodnotenia zúčastnili, ďakujeme.